joi, 20 noiembrie 2014

In spatele liniei...




Discutam astazi impreuna cu colegii de birou despre cat de cuminti sau nu, am fost in copilarie. Fiecare isi expunea propria poveste si propriile nazdravanii, unele mult prea crude, dupa parerea mea. Pentru ca in ultima vreme am invatat mai mult sa ascult decat sa vorbesc, curiosi de tacerea mea m-au intrebat ce tip de copil am fost. I-am dezamagit spunandu-le ca am fost un copil cuminte, retras chiar, bucurandu-ma in liniste de jocurile si jucariile mele. “Bineinteles”, au spus. “Tu si acum esti cuminte si la locul tau”

Am zambit gandindu-ma ca asta e ceea ce zic toti cei care nu ma cunosc sau nu imi doresc sa ma cunoasca. Asta mi-a scris si diriginta in albumul de final de liceu. Din fericire ei toti s-au inselat lasandu-se convinsi de aparente fara a se gandi ca sunt total dezinteresata in a-i lasa sa ma cunoasca. Nu toti oamenii au chimie si nu toti pot scoate ce e mai bun din ceilalti. De curand, cineva cu care abia ma cunoscusem  imi spunea ca sub chipul angelic  se ascunde o personalitate care o incanta. Asta pentru ca am facut click si acea chimie s-a manifestat lasand sa se vada pasiuni, dorinte, abilitati si alte lucruri care au oferit o imagine altfel fara de ce se poate citi la o prima vedere. De obicei sunt precauta in a lasa oameni sa ocupe mai mult spatiu decat este necesar in viata mea, iar cand o fac totusi, inseamna ca simt ca ceea ce ofer si primesc vine in cantitati egale.  

Ma incanta sa stiu ca am persoane care isi pot da seama daca zambesc cu adevarat sau doar din politete, ma inteleg dintr-o privire si schimbam replici fara a rosti un singur cuvant. Cred ca acestia sunt oamenii care conteaza cu adevarat. Restul doar ma vad ca materie existenta insa sunt orbi in a descifra altceva. Iar aici nu este vorba doar despre felul in care sunt eu perceputa ci in general despre cum oamenii reusesc tot mai rar sa perceapa esenta.

Pentru data viitoare cand veti privi o persoana, acordati-va un minut sa o priviti cu adevarat! Pe cine cunoastesti? Cine va cunoaste? Ce ati dori sa cunoasca? Ce va retine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu